måndag 28 oktober 2013

Sucker for Christmas...

Så på söndag kvällen upptäckte jag att min granne hade satt upp sina julbelysningar i fönstret. Jag måste erkänna, jag är småförtjust i julen. Jag tycker om julförberedelserna, julbelysningen, orsak att se igenom alla julfilmer och lyssna på julsånger. Själva julafton? njae, kanske inte lika mycket..

Så vad gör jag? Joo, jag åkte tidigt på morgonen med bussen mot Ikea. När jag väl var där framme kommer frågan.. Hur skall jag dekorera mitt hem? Jag har röda gardiner, men för att vara ärlig så vet jag att de inte alls skulle passa in i hemmet? Så jag skaffade istället allt i min favoritfärg - SILVER.

Fick med mig hem juldekorations bollar, tassels, silvriga långa pärlor, en julstjärna i vitfärg, pappas farsdagspresent och nya lakan.

 Påtal om julen fick jag även en tidig julklapp av mig själv..
Har gått som en hök i varje bokhandel och sökt efter nyaste Bridget Jones boken utan resultat. Den finns men endast på finska. Beställde min engelska bok från CDON.COM och efter 1,5 vecka kom den hem med posten. Kan inte vänta på att få börja läsa den!

Inga kommentarer: