onsdag 5 mars 2014

resandet och II- skedet.

Så efter att ha kontaktat då flera hundra bilskolor osv fick jag det ordnat via där jag även tog körkortet, HELSINGFORS.

Vaknade upp onsdag morgonen för att ta tåget som gick kl 9.00. Hoppade av vid Karis tågstation och nappade loppan med mig och körde mot Vihtis halkbanan. Bilresan tog endast 40 min vilket resulterade med att jag tog ett stop på vägen steg in i ett apotek och en inredningsbutik vid Lojo.
Vid vihtis halkbana växte videkissor och jag satt och mumsade i mig mitt morgonmål före vi skulle börja. Tyckte hela grejen var ganska så tråkig. Bara stå med bilen och vänta på sin tur och som sällskap hade man en walkie-talkie där min lärare då gav gröna tecken.
Efter körandes på halkbanan gick vi in till Vihtis säkerhetscenter där de hade plockat ihop flera bilar som varit med i olika krockar för att visa åt folk hur allvarligt det är helt enkelt.
Efter att vi var klara hoppade jag i loppan och körde mot Karis för att hoppa på tåget. Kom fram till Åbo en timme före jag behövde börja gå mot jobbet så catchade upp med Hanna och Sara förstås före jag drog iväg.


Inga kommentarer: