lördag 15 mars 2014

Kettlebell och personal trainer möte.

Dagen börjades med ett gott morgonmål och efteråt till gymmet. Hade ingen aning om att Elixia hade öppna dörrar dagar och erbjöd därför en massa olika aktiviteter såsom; Personal trainer tips, kettlebell instruktioner, fakta om styrketräning, BMI uträkningar och träningsprogram.
Jag började min runda som vanligt med mina vrist vikter och crosstrainern 30min. Därefter gick jag bort till spegel området för att börja med mina vanliga magmuskel övningar. Som ni vet är jag ganska så i min egen värld då jag lyssnar på musik via MP3an och hörde såklart inte vad personal trainern frågade mig då jag började lyfta fram kettlebells åt mig och svarade oskyldig "Ja,"
Efter 5 minuter knackar han mig på ryggen och säger att vi börjar. Fram hade han lyft 8, 12, 16kg vikter åt mig. Jag har tydligen aldrig pressat mig tillräckligt hårt då jag själv kör med kettlebell övningar och blev riktigt förvånad att jag verkligen orkade med så stora vikter och fattade att jag helt klart inte kör tillräckligt hårt med mig själv. Efter övningen fick jag plötsligt bokat åt mig Personal Trainer möte i April med denna kille som höll kettlebell övningen åt oss så jag har väl någonting att se fram emot efter min semester? Lite orolig är jag eftersom jag inte är säker på hur bra jag skall lyckas behålla konditionen under mina 15 dagars semester i solen... Får väl ta och hitta på några som jag kan dra i hotellet och på stranden? Men tills dess får jag ta vara av allt nytt jag lärt mig från dagens lektion och öva!  




DESSUTOM sålde de också Lorna Jane träningskläder där idag så passade på att skaffa en ny sportbehå, och Lorna Jane gör dom bästa om ni frågar mig! lite dyrare kanske men ni kan kolla in på kollektionen härifrån! http://www.lavli.fi/

Inga kommentarer: